Sunday, November 19, 2006

Ont i knopparna

Det är hemskt när alla blir sjuka på en gång här. Jag var risig fredag eftermiddag men släpade mig till Iron Maiden ändå. Igår mådde jag bättre och idag nästan helt bra. Bara lite seg och tung i huvudet på något vis. Idag mår ju däremot mannen M mycket dåligt, självklart så dåligt att han har varit sängliggande hela dagen och inte orkat äta något. Allt är så mycket värre när han är sjuk än när jag är sjuk. Bebis och jag har varit ute för att ge M lite lugn och ro. När vi kom hem så spydde bebisen riktigt ordentligt. Ouch.. Jag hoppas att han inte också blir sjuk. På tisdag ska vi ju på begravning och då måste alla vara friska igen! Bebisen verkar dock pigg, inget fel på humöret inte, han lägger dock av rejäla rapar och fisar med jämna mellanrum (fler än vanligt alltså..) så han kanske inte är helt kry. Jaja, återstår att se.

Bebisen och jag var hos farmor och åt lussebullar. Sen var vi till Västermalmsgallerian och köpte gardinupphängning så jag äntligen kan få upp mina Marimekkos i köket. På Åhlens köpte jag en tomtedräkt till the baby, valde länge mellan tomte- eller pepparkaksgubbedräkt. Men jag beslöt mig för tomte för brun pepparkaksdress var så likt en annan brun dress han har. Nu ska jag bara få till en fin bild på honom i dressen och så kan vi göra julkort!

No comments: