Tuesday, March 06, 2007

Minska fika


När vi var i Thailand så var det en thailändsk tant i Bangkok som petade mig i magen och sa "oh, you pregnant?". Hrmpf. Nej. Inte pregnant. Bara bilring. Hon skämdes. Haha. Rätt åt henne! Iallafall fick det mig att dra in magen resten av semestern och nu ska jag göra något åt saken. I och med graviditeten gick jag upp 15 kg tror jag men bara ner 13, de resterande två kilosarna har satt sig runt magen. Jag brukar ju fika med fikabröd ungefär tre gånger om dagen och det har jag redan dragit ner på. Inte så lätt när jag jobbar i fikanästet, jag har ju bullar och kakor runt mig hela dagarna. Men jag minskar ner det sakta men säkert. Sen så har jag en GI bok som jag lagat ganska många rätter ur nu. Alla har varit supergoda. Idag åt vi Asiatisk torsk med wokgrönsaker. Visserligen gjorde jag fel, hade i spiskummin istället för ingefära (hoppsan...) men det blev gott ändå.

No comments: