Thursday, October 04, 2007

Turridning

Igår var jag som sagt ute på teamaktivitet med några från jobbet. Först red vi islandshästar. Min häst hette Kria och var galen. Först började den sparka på en annan häst och när vi ridit i fem minuter ville den vända och gå hem. Turledarna var lika galna dom, för de skrek "skänkla skänkla" och hur fasiken skulle jag kunna veta vad skänkla var för något. Tillslut fick jag ordning på hästen och den rättade in sig i ledet igen och gick efter de andra. Jag överlevde turen men kan lätt konstatera att hästar är inget för mig.

Efter det var vi till Lejondals slott och bubblade, hälsade på i baren och sen käkade vi fyrarätters middag. Supermysigt ställe och proppat med folk trots att det låg mitt ute i ingenstans. Fräckt med ett rosa slott också. Slottet var mer min melodi än hästarna. Det sjuka i hela historien var att det var min idé att vi skulle rida islandshästar från början. Kokobäng va? Vojne vojne.

No comments: