Saturday, November 10, 2007

Lang dag

Efter en lang resa ar vi sa framme i New Orleans. Anlande igar morse klockan fem. Min grupp av resenarer bestar av 22 personer, alla utom jag och en kund anlande klockan fem pa eftermiddagen och vi alltsa 12 timmar senare.

Fran Stockholm till Chicago blir vi forsenade. Alla springer och vid gaten ska jag rakna in folk. En man saknas. Han kommer inte igenom sakerhetskontrollen for han har inget boardingkort. De ar stressade vid gaten och sager "nu stanger vi dorrarna, ska du med eller ej?". Jag valjer att stanna. Efter manga om och men hittar jag var kund. Vi forsoker bli ombokade till en ny flight, omojligt. Allt till New Orleans ar fullbokat i en vecka framover.

Vi traffar 8 svenskar till (konkurrentforetag) som alla missat planet till New Orleans. Tillsammans bokar vi in oss pa ett flyg till Houston, Texas. Anlander Texas mycket sent pa natten. Hyr tva bilar med chaufforer som far kora oss till New Orleans. Det ar en lang resa 6.5 i bil med en chauffor som aldrig har varit utanfor Texas. Herregud vilken resa. Klockan 05 ar vi antligen framme, resan har tagit oss 29 timmar.

2 comments:

Anonymous said...

Men herrejisses vilken dramatik. Skönt att allt löste sig till slut och att du verkar må bra ändå... (GAP-shoppingen i åtanke).
Ha en fortsatt toppenresa.
Kram

Anonymous said...

Tur att du har varit med förr och har resvana (och is i magen?!). Jag är mäkta imponerad över att du stannade kvar i Chicago för att leta upp kunden. Well done!!