Sunday, November 11, 2007

New Orleans

New Orleans ar inte som andra amerikanska stader som jag har besokt. Dar ligger snabbmatsstallen, Starbucks och Delis pa rad. Har ar helt dott. Jag har sett ett Starbucks under hela tiden och gatorna ar ganska tomma. Jag horde av nagon att tidigare bodde det 600 000 manniskor har medan nu efter orkanen Katrina ar det bara 250 000. Det marks. Inte mycket till shopping i stan och skumma manniskor overallt. Det finns manga omraden i stan som man inte ska rora sig i alls eller ga sjalv i. Kring hotellet ar det ganska sakert men de varnar for att bara ga ett par kvarter osterut. Jag fragade efter en supermarket, fick till svar att narmsta ligger fyra-fem kvarter harifran men den ar inte i ett sakert omrade for det ar mycket ran dar. Jag far noja mig med kiosken utanfor hotellet. Anda ar de franska kvarteren (dar mitt hotell ligger) valdigt vackert. Det ar manga fina byggnader i alla mojliga farger och sma mysiga smala gator.

No comments: