Tuesday, January 15, 2008

Användarrecension- Brio Sitty


Vi har nu haft vår nya vagn i någon vecka eller två. Känner att det är dags för en utvärdering.

+
Går in i hissen utan att behöva vikas ihop
Går in i bilen utan att behöva monteras isär

-
Skramlig, varukorgen slår i när man går i trappor eller kör för häftigt över trottoarkanter
Styret är för lågt. För mig som är lång och bänglig skulle jag behövt ett ställbart styre, jag får ont i nacken och ryggen av att köra den här vagnen längre sträckor.
Lite svårstyrd

Summa summarum är jag inte sådär jättenöjd alltså. Främsta problemet för mig är ju styret. Men det kanske är en vanesak. Vi har väl varit bortskämda med vår lättkörda trehjuling. Anledningen till att vi byter vagn är förresten därför att Nils behöver komma upp i mer sittande läge, i UJ:n så halvlåg han hela tiden. Han verkar förresten oerhört nöjd med nya vagnen. Och det är ju huvudsaken.

2 comments:

C a t r i n e & co said...

Känner igen mig. Bytte från syskonUJ till en emmaljunga scooter. det går ju inte att svänga!! jagf år ta i och jag hade ont i nacken i 2 veckor innan det släppte. vi har helt enkelt varit bortskämde. men lugn..det går över! ;-)

annelie said...

Tack! Skönt att få råd från någon erfaren. :)