Thursday, January 03, 2008

Årskrönika

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Åkte på min första långa jobbresa, till New Orleans.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Jag håller dem inte, så nej jag har inte gett något nu.
Fick någon i din närhet barn?
Ja, Jens och Siri i Dubai (om det kan räknas som närhet...) fick ju lilla Sigrid för några veckor sedan. Sen var det stilltje på barnfronten, desto fler beräknas pluppa ut under 2008, spännande!
Dog någon i din närhet?
Nej
Vilka länder besökte du?
Holland, Thailand, Danmark, USA, Kanada
Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Ett lagom stort boende och tillräckligt med pengar.
Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
18 juni för då fyllde jag 30 år, 13 maj då Nisse fyllde 1 år och 5 augusti för det var min bröllopsdag
Vad var din största åstadkommelse?
Att jag sade upp mig från mitt jobb för att gå till ett tillfälligt jobb på Manpower som sen blev fast jobb på bästa stället!
Vad var ditt största misslyckande?
Jag kan inte komma på något stort misslyckande, bara många små varianter.
Vems beteende förtjänade att firas?
Nisses. Han är en pärla som lärt sig så oerhört mycket under året som gått.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Alla latoxars och gnällspikar.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till räkningar. Annars var det väl mat och resor.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Mitt nya jobb och vår resa till Vancouver.
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Sahara Hotnights- Cheek to cheek
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Motionerat
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Ätit mindre onyttigt och inte spenderat pengar på onödiga saker
Favorit TV-program?
2007 var året då jag upptäckte Criminal Minds
Vilken var den bästa boken du läste?
Oh scheisse vilken fråga. Omöjlig att svara på.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade och gick sen till Matvarufabriken och åt musslor.
Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Icke existerande.
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Det gjorde jag inte.
Vem saknar du?
Min svärfar.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Flera många nya bra kollegor.
Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2007:
Våga byta jobb!
Lärde du dig något nytt under 2007?
Ja, det hoppas jag att jag gjorde. Men vad vet jag inte.
Vad vill du lära dig under 2008?
Mobilblogga

No comments: