Friday, February 29, 2008

Breathe right

Har ni sett reklamen för Breathe Right? Ett plåster som du sätter över näsan och sen inte snarkar mer.

I Kanada var Breathe Right en stor produkt när vi bodde där. Erins (min kusins fru) företag var säljare av bland annat dessa. En dag jobbade jag och Marcus med att packa lådor fulla med plåster. Alla förpackningar som var skadade slängdes - vilket innebar att vi tog med oss massa kassa plåsterlåddor hem. Vi hade hur många som helst och vi har således testat produkten många gånger.

Breathe Right är inte riktigt så fantastiska som de utger sig för att vara. Visst fungerar de, en liten stund. Men sen ramlar de lätt av. Att ha ett sånt plåster på näsan känns lite konstigt, det känns som hela näsan utvidgas. Det finns en mintvariant också, då känns det som att näsan är superutvidgad och att du har tio halstabletter uppstoppade i snoken. Aja, nu vet ni det!

2 comments:

Unknown said...

Nu är jag ungefär 10 månader sen med min kommentar, men hursomhelst så har jag sett denna reklamen för Breathe Right men inte uppmärksammat den förrän nu. Jag undrar om den fungerar, för min flickvän har nämligen påpekat att jag snarkar ordentligt, så att hon inte kan sova.

Vilket gör att jag faktiskt vill fixa det, men problemet är att jag är skeptisk till produkten.

Vad tycker du?

Anonymous said...

De funkar bra för mig, man får förstås se till att ha näsan nytvättad och torr och sätta det rätt.
En annan viktig sak är storleken. I Sverige såldes tills nyligen bara en modell ("clear"; halvgenomskinlig) i storleken small/medium som enligt tillverkarens sida passar 75%. Nu har dock något hänt och nu är det modellen "tan" (yta och färg mer som vanligt tygplåster) som säljs, och bara i storleken large! Jag har kollat apotek från ett flertal kedjor här i Lund; alla samma förändring och ingen apotekare var riktigt medveten om annat än att asken bytt utseende. Ändå skriver de engelskspråkiga produktsidorna om hur viktigt det är med rätt storlek. Någon i distributörsledet har gjort en praktmiss... Visst, de går att klippa i, men det blir inte riktigt rätt. Det får bli något utländskt internetapotek för min del i fortsättningen.