Monday, March 17, 2008

Den 777:e mannen : polisens jakt på Hagamannen

av Camilla Andersson och Anders Boström. Jag hade sett fram emot att läsa denna bok. Trodde att den kanske skulle kunna vara lite som Lasermannen. Men det var den inte. Jag tyckte det var intressant att läsa om jakten på Hagamannen och att lära mig mer om hur polisen arbetar.

Men det känns som att boken inte blivit korrekturläst. Redan på första sidan hittar jag stavfel, sedan fortsätter det med dubbla mellanslag, konstiga radbrytningar och annat. Sånt stör. Och sen boken är skriven på ett väldigt enkelt språk, gick supersnabbt att läsa den. Den får betyget ok, tyvärr inte mer än så.

2 comments:

Unknown said...

Den borde jag läsa med tanke på att jag bodde på Haga i Umeå när han våldtog kvinnor som värst... En mardrömstid i mitt liv!

annelie said...

Fy. Det förstår jag verkligen att det var, vilken läbbig typ.