Wednesday, March 05, 2008

El Choco

av Markus Lutteman. Lätt den bästa boken jag har läst på ett tag. 27-åriga Jonas från Kungälv bestämmer sig för att smuggla kokain från Bolivia för att göra sig skuldfri. Det går inte så bra. Han åker dit och döms till fängelse.

Fängelset i La Paz är beräknat för 350 fångar men oftast är det 1500 fångar där plus 100 barn. Det finns i stort sett inga vakter, mördare och våldtäktsmän går lösa på området, droger och alkohol flödar. Allt går att muta sig till, ju mer pengar du har desto bättre cell kan du få. Jag bara häpnade hela tiden när jag läste boken. Otroligt bra. Läs läs läs!

1 comment:

C a t r i n e & co said...

jag ska läsa den så snart jag avslutat snabba cash. Rickard har läst el choco och blev impad av boken! kul med fler som tycker att den är bra