Sunday, July 27, 2008

Moment of truth

1) Vad åt du till frukost?
Vaniljyoughurt, te, bagels med ost och skinka

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Se till höger, från Berlin.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Cecilia. Min fd granne. Vi ska till deras landställe i Skärgården imorgon!

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet…
Svart.

5) När var du arg senast?
Småarg på en kypare i Berlin som inte kunde berätta direkt att maten vi beställt åt Nisse inte fanns. Istället berättade han det när han serverade oss, vilket innebar att vi då fick beställa en ny rätt åt Nisse som således serverades när vi andra typ ätit upp... Grr..

6) Ditt bästa minne från skoltiden?

Ingen aning. Allt kul med kompisarna man hade.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Att det var trista lektioner.

8) Yoga eller löpning?
Inget.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghettin.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
SvD, Mama, Vagabond.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film…your choice.
Lincoln Rhime i Jeffrey Deavers böcker.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Åh nej. Jag vet inte. Det finns nog inget som jag inte kan missa. Idol gillar jag ju förstås.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Vet inte. Ingen just nu. Jag har semester, ny lön på kontot, en bra familj och solsken. Inget att klaga på.

14) Din bästa revansch?
Vet ej.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Min bästa är den jag har nu, den sämsta är en tidigare chef..

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Jag skulle nog kunna testa det mesta, inte hund kanske.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Skulle vara kul att prata med Reinfeldt och se vad han planerar.

18) Kaffe eller te?
Te! Earl Grey rules!

19) Skostorlek?
39:a.

20) Hur ofta är du på IKEA?
3-4 gånger om året kanske.

21) Om du hade fem miljoner över….vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna…Köpa ett hus.

No comments: