Sunday, September 07, 2008

Jungstedt x 3

Har nu läst ytterligare tre av Mari Jungstedts deckare. Fasligen vad det händer mycket hemskheter på Gotland då. Böckerna är lättlästa, man plöjer igenom dem ganska snabbt, men helt ok för mig!

Den du inte ser: Tre unga kvinnor blir brutalt mördade under en sommar. Det tar poliserna lång tid att fnula ut vad de egentligen hade gemensamt. Till slut visar de sig att de alla ett kort tag gått i samma mellanstadieklass och där hade de ett gemensamt mobboffer. Bra bok!

Den inre kretsen: Boken börjar med att en ung holländsk arkeologistudent hittas mördad. Sedan följer fler mord, där alla offer har arkeologanknytning. Boken var rätt ok, inte lika bra som den första. Men enkel läsning.

Den döende dandyn: Nu är det inte längre arkeologer utan konsthandlare som ligger riser till. En efter en händer det hemskheter- mord och förföljelse och inbrott och annat och allt pekar på att det är någon med förkärlek för Dardels "Den döende Dandyn" som ligger bakom detta. Återigen en helt ok bok.

3 comments:

Anonymous said...

Oj så snabb du är! Har fortfarande inte kommit igenom boken jag höll på med när du påbörjade dessa tre böcker...

Anonymous said...

Har också läst alla hennes. Gillar dom, mkt för att jag själv spenderat så mkt tid på Gotland.
Ha en bra dag.
Kram

annelie said...

Maria: Hehe. När jag väl börjar läsa så läser jag på.

Cecilia: Ja, just det. Det pratade vi ju om på semestern ja.. :D