Wednesday, November 12, 2008

Högprioriterat hos oss

Förutom bokstäver så har Nisse två andra stora intressen just nu.

Flaggor. Vi köpte ett flaggmemory i somras och det fick Nisse syn på för några veckor sedan. Han älskar det, plockar och grejar med flaggorna hela dagarna och parar ihop dem två och två. Han har nog lärt sig 15 olika länder och hur deras flaggor ser ut. Han kombinerar det fint med sitt bokstavsintresse genom att fråga "vad har Portugal för bokstav?", "vad har Jamaica för bokstav?" osv. Nisse sitter varje dag och kollar på flaggor i världsatlasen. Kul tycker vi, för både Marcus och jag gillar ju flaggor och kartor.

Barbapapa. Han är fullkomligt besatt av familjen Barbapapa. Jag kan inte säga att jag har haft så stor koll på dem innan, jag har trott att alla figurerna heter Barbapapa. Men så är det ju inte har jag fått lära mig. Nisse har en blå Barbaflink kramdjur som han släpar med sig överallt, den ska matas och bytas blöja på und so weiter. Och sen tittar vi på Barbapapa på You tube och några julklappar kommer nog ha det temat. Stoooort intresse!

3 comments:

Anonymous said...

Vi bnlev grymt imponerade av hans flaggkunskpaer sist vi sågs. Han kommer att bli något stort:) Kram

Anonymous said...

Ja det är helt sjukt. Han är grym Nisse. Roligt för Alice har typ fått lite mer intresse för bokstäver nu och dessutom berättar hon gladeligen för Hannes att hon kan Grekland och Sverige flaggorna. Hhaha, eller hur...
Kram

C a t r i n e & co said...

Vad duktig han är! Imponerad!