Sunday, November 16, 2008

Udda svar

Snart ska vi till läkaren igen. Vi klockade in nästan 40 graders feber inatt också och läget att han inte sover och äter börjar bli ohållbart. Han har ju redan fått i sig mer än halva kuren pencillin utan bättring. Kanske vi får någon ny medusin idag?

Igår var vi på Apoteket och skulle köpa febertermometer och Ipren. När jag frågade kassörskan om de hade flytande Ipren så svarade hon "ja, det har vi, det står där det alltid har stått". Vad är det för ett svar va? Koko. Jag: "jo, fast jag har aldrig varit här förut så jag vet inte var de brukar stå". Hon: "nähä, men då kan jag visa..."

1 comment:

Catherine said...

Ja, det var verkligen ett kokko-svar av expeditet! Mmmm! Hoppas att ni fått hjälp hos läkaren med Nisse. Förstår att det måste vara oroväckande när penicillinet fortfarande inte hjälp! Hoppas verkligen att han snart börjar må bättre! Kram på er alla! / Catherine