Thursday, December 18, 2008

Fyra veckor

Idag blir den lilla damen fyra veckor. Tiden går så fort, känns som det var igår hon kom.

Hittills har vi väl inte sådär jättemycket rutiner, men jag kan ju lätt konstatera att hon sover en del. Jag ringde t.o.m. till mamma idag och sa att "hon sover så mycket, vad ska jag göra?" Nisse sov ju aldrig, han tjoade jämt. Svea somnar väl inte sådär superlätt hemma men är vi på promenad så dunar hon och sen sover hon vidare någon eller några timmar hemma i vagnen i hallen så jag hinner duscha och fixa och dona och äta lunch.

Nätterna är också helt ok. Hon ammar typ tre gånger per natt, sover tyvärr inte i egen säng utan mellan oss men det funkar just nu, alla sover bra.

Summa summarum kan jag säga att hittills är det inte särdeles jobbigt med två ungar. Alla hade sagt att det var skillnad som bara den, och att ha en unge var typ semester. Jag är inte speciellt trött (inte hela tiden i alla fall) och båda kidsen är snälla.

En fråga dock. Alla säger åt mig att ta vara på den här tiden för den går så fort, bebistiden. Hur fasen tar man vara på tiden? Hon är ju redan fyra veckor för sjutton. Tiden flyger förbi.

1 comment:

Världen är liten… said...

Här är det samma sak, hon sover jättegott, kan tom sova mellan 5-6 timmar i sträck, men tyvärr är det i sängen mellan mamma och pappa...Men vad gör man, annars får vi ju aldrig sova då våran lilla dam alltid är glad och klarvaken efter kl 22.00. Ang, ta vara på tiden, återkom om du får något svar på den frågan - vill också veta hur man gör!