Tuesday, December 09, 2008

Minnet sviker mig

Det finns två saker med Nisses nuvarande dagis som jag har oerhört svårt att lära mig.

1. Man måste ta med egna blöjor. Inget fel i det, men mitt minne sviker mig så ofta. Jag lämnar alltid honom utomhus och då är det så lätt att glömma att kika på blöjstatusen i badrummet.

En pappa berättade på föräldramötet att de glömt att fylla på blöjor och då ringde en dagispedagog till honom på jobbet och berättade att hans unge bajsat. Han bara "jaha, ok tack för infon". Hon "jo, men vi har inga blöjor till din unge, ni har glömt fylla på, vad tycker du vi ska göra nu?" Que? Är inte det sjukt? Jag vet inte hur de löste det, pappan föreslog att de kunde ju kanske låna en blöja av någon annan unge, men så fick man absolut inte göra.

2. När barnet är sjukt måste man ringa varje eftermiddag för att meddela sjukstatus. Och jag glömmer det alltid känns det som! På förra stället Nisse gick på ringde man när de blev sjuka och sen var det bara att dyka upp igen när man var frisk. Att behöva rapportera varje dag är svårt, ibland vet man ju inte om barnet ska gå till dagis dagen efter eller inte redan på eftermiddagen.

2 comments:

Tove Kungsholmen said...

Lite knasigt ja. På båda de dagis Lovisa gått/går på så har man fått blöjor och behöver bara ringa när barnet blir sjukt. Men på det här stället har vi ju det där problemet med att de inte väcker barn på vilan utan att de får sova hur länge som helst...

annelie said...

Ja det är knepigt att de inte väcker på vilan, det hade jag stört mig på verkligen.