Friday, December 19, 2008

Nu börjas det

Var på en affär på Odenplan häromdagen. Butiksinnehavaren kikade ner i vagnen och sa "vilken söt pojke". Jag bara, "jo, fast det är en flicka". Tanten "jaha oj, jag trodde det var en pojke, du har ju en blå åkpåse i vagnen"... Döööhhhhh. Jag kan väl ha vilken jäkla färg jag vill på min vagn och accessoarer och vad jag vill och man kan inte förutsätta att det är det ena könet eller det andra ändå.

Med Nisse var det tvärtom. Då hade jag en röd filt i vagnen och han hade röd overall. "Åh vilken söt liten flicka". Suck! Jag blir så trött på sånt här..

4 comments:

Birris said...

Fortsätt kämpa mot gamla fördomar!!
Svettiga mornar kan jag glädja dig med att det kommer fler, nästa vinter när en är klädd och den andra nästan färdig så behöver den första kissa, den är kul framförallt när man är sen :-)
Kramar
Birgitta

Catherine said...

Man får ta såna kommentarer med en nypa salt. Isabel har haft rött på sig och ändå blivit kallad för pojke massor med gånger! Är ju lite 50 % chans att de träffar rätt i början ;)

Ha en skön helg! Kramis

annelie said...

Astrid/Birgitta:
Låter kul och jag förstår att det nog inte blir lättare nästa år... fast då är det Marcus som är pappaledig :D

Catherine:
Jo, jag är ju medveten om att det inte är lätt att se skillnad, alla bebisar ser ju ganska likadana ut. Men det var just kommentaren att det måste ju vara en pojke för att bebisen har blått som jag störde mig på, inte att hon gissade fel- sånt är jag inte bättre på själv...

Världen är liten… said...

Eller hur!? Får också de kommentarerna bara för att lillans vinterjacka och en av hennes tuttar är blå.