Thursday, January 01, 2009

Årskrönika 2008

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förut?
Fick en dotter. Flyttade till en lägenhet på 90 kvm.
Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Jag håller dem inte, men jag funderar ändå på om jag ska avlägga något, isåfall att äta nyttigare och motionera lite mer kanske...
Fick någon i din närhet barn?
Oja. Shit nu får jag inte glömma någon. Lilly, Isabel, Ture, Astrid, Emily, Svea och Arvid såg alla dagens ljus under 2008.
Dog någon i din närhet?
Nej
Vilka länder besökte du?
USA, Italien och Tyskland
Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Ett organiserat hem.
Vilket datum från 2008 kommer du minnas, och varför?
20 november. För då föddes Svea.
Vad var din största åstadkommelse?
Få en bebis!
Vad var ditt största misslyckande?
Jag kan inte komma på något stort misslyckande, bara många små varianter.
Vems beteende förtjänade att firas?
Obama. Jag tycker det ska bli mycket intressant att se honom leda USA.
Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Alla latoxars och gnällspikar.
Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Till hyran. Och ganska mycket till bilen.
Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Svea
Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2008?
The killers- Human
Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Motionerat
Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Surfat på internet
Favorit TV-program?
På spåret
Vilken var den bästa boken du läste?
El Choco var mycket bra.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade massa kompisar över på fika och såg Sverige förlora en match i EM.
Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Plufsig.
Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Jag fokuserade på annat.
Vem saknar du?
Min svärfar och min morfar.
Vem var den bästa nya personen du träffade?
Svea.
Berätta om en värdefull sak du lärde dig 2008:
Våga byta jobb!
Lärde du dig något nytt under 2008?
Ja, jag har lärt mig Spotify! Och jag gillar det skarpt!
Vad vill du lära dig under 2009?
Mobilblogga, ville jag göra under 2008, och det lyckades jag inte förstå mig på, så jag säger det i år igen.. Mobilblogga.

No comments: