Saturday, January 31, 2009

Dåligt ställe

Jag skrev ju innan om att bagelstället var bra. Tänkte skriva om ett ställe som jag tycker är mindre bra. Iaf lunchen.

Ulriksdals trädgårdar. De har en vegetarisk lunchbuffe där, maten är helt ok, men jag är lite antin den buffen för att det är så lite för pengarna (125 kr). Buffen ser rätt stor ut, men det är den inte för det är samma mat fast från två håll om ni fattar vad jag menar. Det är typ två varmrätter och en soppa, sen kallt jox. När man pröjsar så mycket för en lunch tycker jag att 1.) det borde ingå någon annan dryck än vanligt kranvatten (åtminstone bubbelvatten) och 2.) något litet sött borde finnas på buffen, om så bara en liten pralin eller kaka. Till mitt te efter maten vill iaf jag ha något litet gott (jag vet att jag har kanske en extrem sweet tooth men det borde det väl finnas fler som har?), men då är man hänvisad att handla en pajbit eller likande för typ 30-40 kr eller så. Way too expensive!

2 comments:

Anonymous said...

Ja, ett sånt ställe borde hålla bättre klass. Pralin och kaka är det minsta. Fast hellre nån cheesecakes variant (i små rutor) och nån mättad chokladkaka (också i små rutor) tycker jag.

annelie said...

Håller med!