Sunday, January 25, 2009

Helgens mat

I helgen som gått har vi haft fullt upp med bjudningar hit och dit. Väldigt trevligt. Jag har dokumenterat:

TORSDAG:
Min kompis Jenny och Marcus kompis Patrik var här på middag. Jag hade fixat Lax- och grönsaker i krämig ajvar från ICA buffe. Hade värsta förhoppningarna på den rätten, den var helt ok, men inte så god som jag trodde. Efterrätten chokladbrownies med creem cheese och hallon var bättre.


FREDAG:
Lunch med Johanna och Leo. God spagetti carbonara och en fin semla till efterrätt.

Till middag var Anna och Erik här. Vi käkade renskavsgryta och typ glassbombsliknande till efterrätt.

LÖRDAG:
Lunch käkade vi hemma, sen fika med svägerska Anna och kusin Allan i Solna Centrum.

Sen var Johanna, Fredrik och Leo här på middag (glömde fota). Mumsig mat, pommes och grillad kyckling med olika såser och sen chokladbrownisarna och glass till efterrätt.

SÖNDAG:
Vi var på brunch hemma hos Jenny och Håkan. Massa gott! Pancakes med hemmagjord chokladsås, smoothie, bacon och ägg, juicer och mackor. Grymt! Det gör vi gärna om.

Helgen avslutades sedan med söndagsmiddag hos svärmor. Där fick vi harstek med potatis och gräddsås och fruktsallad med glass till efterrätt.

Nu är vi hemma och jäser i soffan. Ska ta en kopp te och slappa lite.

2 comments:

Anonymous said...

Oj, nu behöver ni inte äta på hela veckan :D
De där browniesarna lät smarriga (särskilt när jag nu är på diet)

Anonymous said...

Haha, vilken helg. Kram