Thursday, January 08, 2009

Timers

Hos mina föräldrar styrs belysningen till stor del av timers. Lampor tänds och släcks av sig själva hur som helst. I rummet vi sover i så tändes en adventsljusstake klockan 06 första morgonen vi var här (innan vi stängde av timern). I vardagsrummet har mamma och pappa just nu 17(!) olika lampor eller andra belysningsgrejor och där tänds och släcks hej vilt.

Ingen jag känner i min ålder har någon timer på något överhuvudtaget. Funderar således om detta är ett 60+ fenomen, eller har ni andra timers på er belysning?

3 comments:

Världen är liten… said...

Definitivt en åldersgrej, min mamma fyller 60 i år och hon har timers på allt och det är samma med min moster som är 68!

Anonymous said...

oj då, jag börjar nog bli tant! hi hi. Jag har timers på mina adventsljusstakar. Då slipper jag gå runt i hela huset och tända. smidigt tycker jag.

Anonymous said...

Hahaha, jag har nog en tre-fyra timers! Lite adventsljusstakar men också nån vanlig lampa som gör det mysigare att stiga upp mörka vintermornar.
Kram på er