Monday, February 09, 2009

Förändringens vind

När jag pluggade så köpte jag och alla kompisar jag bodde med varsitt kort på Friskis och Svettis. Jag avskydde det men är ju så sällskapssjuk så jag hängde med för att umgås. Men så fort någon av de andra tjejerna skulle stanna hemma för att plugga eller var krasslig eller så, så nappade jag direkt och stannade också hemma och höll henne sällskap. Träning var liksom inte min grej kände jag.

Men nu, efter två graviditeter och en falukorvsring runt midjan som inte vill ge med sig, så inser jag att jag kanske behöver arbeta lite mer aktivt för hålla formen. Så idag har jag varit och skrivit in mig på gymet (det trodde ni väl aldrig Borlänge-tjejer!). Och inte vilket gym som helst. Daniel Westling har öppnat gym här i Solna, tjusigt och fint. Men det verkar faktiskt tiptop, helt nytt, snyggt och modernt, tvapparater så springmaskinerna (sånt impar på mig :)) och trevlig personal.

Så nu blir det andra bullar av. Här ska tränas. Återkommer med rapport, mitt träningskort gäller fr.o.m. torsdag.

7 comments:

Anonymous said...

Hehe, tror faktiskt jag kommer ihåg när vi var första gången på F&S. I en liten mörk gympasal, någonstans i Borlänge.
Ska faktiskt till Borlänge om två helger, på skidresa till Romme Alpin. Vi brukar alltid fara en gång per vinter. Lite kul och lite nostalgiskt!
Hälsar Ålands-Maria

Anonymous said...

Nej, det trodde vi aldrig... Kram Therese

Catherine said...

Oj! Jag är imponerad! Kul! Inväntar ivrigt rapporter på hur det går! :) Kramisar

Anonymous said...

Jag tillhör ju inte Borlänge-tjejerna, men ändå höll jag på att ramla av stolen när jag läste detta. Måste erkänna att jag blev himla överraskad. Du rör ju jämt på dig ändå så jag trodde nog inte att gymet skulle locka dig;)Ska dock bli så kul att följa dig och höra hur det går för dig! KRAM

Tove Kungsholmen said...

Då blir det du och Vickan alltså, najs!

Världen är liten… said...

Måst eockså börja gymma, har gått ner alla kilon men har också en "extra" ring runt magen efter graviditeten.

annelie said...

Hej Åland-Maria! :D Hur mår du?

Therese:
Man slutar aldrig förundras! :D

livetsommaria:
Jag rör inte mycket på mig, det har du missuppfattat! ;) Men jag promererar i rask takt!

Tove:
Japp jag och Vickan!

Världen är liten:
Bra gjort att gått ner alla kilon!