Wednesday, February 11, 2009

Hetsigt att vara sorterare

Jag skulle verkligen aldrig kunna sortera sopor om jag inte hade möjlighet att gå till återvinningen varje dag. Det blir ju så mycket jox. Jag har redan varit där en gång idag med mjölk- och juiceförpackningar, sirapsflaska, ett trasigt glas, en majonnästub och en ravioli konservburk.

När jag hämtar Nisse i eftermiddag dumpar jag två tomma blöjförpackningar, en tom Yesflaska och en tvättmedelskartong. Var sjutton skulle jag ha förvarat allt det här skräpet om jag inte kunna springa dit i tid och otid..

2 comments:

Anonymous said...

På IKEA finns det JÄTTEBRA återvinningskärl i plast! Billiga också!http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90076364

Finns i olika storlekar. Våra går in i en garderob - så de behöver inte synas.

Hälsningar, Hanna

Anonymous said...

Håller med dig, det är inte lätt att få plats med allt. Tur att man har nära till återvinningen för sortera måste man ju!