Friday, February 27, 2009

Koll

Jag går i en föräldragrupp där det är blandat med förstföderskor och andragångsföräldrar. Något jag noterat är att de som fått första barnet har stenkoll på exakt hur gammal ungen är och vikt och mått och allt. De kan säga "Oscar blir 11 veckor på söndag" eller "Felicia har ökat 340 g på åtta dagar" eller liknande.

Jag har ingen aning om hur många veckor Svea är, no clue. Jag säger att hon är tre månader och väger 5-6 kilo. Men säkert hade jag lika stenkoll som förstföderskorna i gruppen när Nisse var bebis.

2 comments:

Tove Kungsholmen said...

Säkert ett vanligt fenomen! Trodde inte man fick ngn föräldragrupp andra ggn... Är det via MVC alltså?

Världen är liten… said...

Ha ha, en av mina polare har två barn. Av den första togs de kort mest varje dag vilket resulterade i flera fotoalbum, nummer två har knappt ett halvt! Been there, done that, seen it already!