Sunday, February 15, 2009

Summering av gårdagskvällen

Startfältet i gårdagens melodifestival var bättre än förra veckans. Jag höll på Lili och Susie samt Markoolio.

Filéfrossan vi var på var dock ingen höjdare. Det var lax, kyckling- och fläskfile på en buffe med olika tillbehör. Jag hade spetsat in mig på laxen, men så var det rökt laxfile, inte vad jag trott direkt. Potatisgratängen smakade som Janssons frestelse som jag inte gillar, men aiolin var bra och drycken likaså.

Och mamma och pappa hade fullt sjå. Svea var missnöjd en stor del av tiden, skrek och gormade men somnade tillslut i vagnen. Nisse hade somnat en kvart innan vi kom hem.

2 comments:

Tove Kungsholmen said...

Men hur kunde du gilla Markoolia Annelie? Han sög fett! Tacka vet jag Lili och Susie.

Så barnen fick följa med ut eller missuppfattar jag nu? Filéfrossan lät sådär, hade oxå tjurat ihop av just rökt laxfilé.

Måste nog läsa den där kockboken tror jag...

annelie said...

Haha. Men jag gillade Lili och Susie också ju!

Nä, barnen stannade med mormor och morfar.