Thursday, March 12, 2009

Män som hatar kvinnor

Nu har jag läst igenom alla tre böckerna igen och sett filmen. Av böckerna så tycker jag lätt att nummer två var den bästa, Flickan som lekte med elden. Trean är mer rörig med så mycket folk att hålla reda på.

Filmen då, jo den var jättebra. Helt över förväntan måste jag säga. Men eftersom jag så nyligen läst boken blev jag förvånad över en del detaljer som var helt ändrade från bok till film. Men men.. det är bara att acceptera att det var så och inte fråga sig varför.

Och Svea drack faktiskt 180 ml ur flaskan den kvällen jag var på bio. Och sen skrek hon tills jag kom hem i princip. Och efter det har hon vägrat att dricka ur flaskan igen. Jag hade ju inte tänkt mig att amma hur länge som helst så snart så snart får den unga damen allt ta till flaskan.

2 comments:

Världen är liten… said...

Låter bra! Har inte läst 3:an men tycker nog att ettan var bättre än tvåan - hårfint dock. Ang flaskan så har vi inte ens provat förutom en gång för ett par veckor sedan när farmor och farfar satt barnvakt. Gick inge vidare med flaskan men lillan bestämde sig för att sova istället för att gråta och vaknade sekunden jag kom hem!

annelie said...

Ja, det där med att ge flaska är ett gissel alltså. Hade inte kunnat föreställa mig det...