Thursday, March 05, 2009

Sällskapssjuk

När jag var föräldraledig med Nisse så slutade Marcus alltid 15.00 om dagarna. Nu slutar han 16.00. Jag har alltså haft tur med att ha en man som kommer hem i god tid från jobbet.

Men nu har han jobbat över varje kväll den här veckan och kommit hem sent. Och det är så trist att vara själv med ungarna. Jag har svårt att roa båda två och samtidigt få något gjort här hemma. Aningen tricky! Och så tänker jag att det finns dem som har det så här jämt, att karlarna alltid kommer hem sent. Och sen tänker jag att det är tur att jag inte är gift med en sån, jag tycker det är så trist att vara själv hemma.

1 comment:

Världen är liten… said...

Amen, maken har varit borta i 7 veckor - jättetrist! Var visserligen i Cali 4 utav dom 7 veckorna men ändå, men på torsdag kommer han hem igen=o)!!