Saturday, March 07, 2009

Utsatt för prövnning

Igår träffade jag min personliga tränare på gymmet. I mitt medlemsskap ingår två pass med honom. Jag trodde att han typ skulle visa hur maskinerna fungerade och gick därför dit glad i hågen. Blev aningen förvånad att jag istället skulle utsättas för ett pass utan dess like.

Till exempel skulle jag hålla en 20-kilos viktklump och sätta mig på huk och sen upp igen med rak rygg och raka ben, 20 gånger! Alltså jag kan ju knappt göra det utan vikter. Och situps och hantlar och gud vet allt. Jag var så bedövad på slutet att benen bara skakade.

Tränaren fick sig många goda skratt, han har väl aldrig träffat någon så svag som jag. Sen föreslog han att vi ska ha pass nummer två om någon vecka. Men då fick jag säga ifrån! Om ett halvår eller så kanske det känns mer aktuellt. Eller aldrig. Jag kanske glömmer att maila honom.

Och det viktigaste av allt, stretchingen, den gick vi inte ens igenom. Det känns idag kan jag säga...

1 comment:

Catherine said...

Ha ha ha...vilket gott skratt jag fick. Kan se det framför mig hur förvånad du blir över alla övningar som han körde med dig!Du är för go! Hoppas ni får en skön helg! Hälsa familjen! Kramar från oss 3