Monday, April 06, 2009

Guldklimpar hos oss

Catherine skrev ett bra inlägg om vilka matgrejor som hon äter och uppskattar mest just nu. Tänkte göra likadant jag. Sakerna i listan är sådant som jag nästan alltid har hemma för att skapa lite mer guldkant i vardagen.

Frys:
Hallon (för smoothies, pannkakssylt och till glassen)
Laxfileer
Frysta kryddor och örter
Pommes frites

Kyl:
Lemon curd (wunderbar!)
Creem Cheese naturell (äter det på mackorna istället för smör)
Turkyoughurt (använder till allt möjligt)
Mörk choklad
Ägg
Machésallad (ny favorit!)
Parmesan

Skafferi:
Fruktmüsli från Lidl
Russin
Kidneybönor
Krossad ananas
Avokado
Bananer

1 comment:

Catherine said...

Tack så mycket för kortet på Svea! Snart får jag träffa henne! Ser fram emot att träffas snart. Vad har du lemon curd till? På smörgås, eller till något annat? Bra tips med maché-sallad. Det ska jag prova då jag är lite insnöad i ruccola! Kramis