Saturday, April 18, 2009

What do to?

Vi ska på två bröllop i år. Igår köpte jag en klänning som jag gillar jättemycket själv, men den kanske är aningen kort. Jag hade egentligen tänkt mig en knälång variant och den här är kortare än så. Jag är inte van att gå i kort, men jag tyckte om den så mycket i övrigt.

Såhär ser den ut.



Igår hade jag mannekängvisning här hemma och det visade sig att de flesta dissade den helt. Allt utom mamma, som tyckte att den var bra. Marcus tyckte att den ser ut som en cirkusklänning.

Vad tycker ni?

Och så köpte jag ju dessa prima skor till.

11 comments:

Tove Kungsholmen said...

Jag gillar klänningen skarpt men inte skorna för att röra till det ytterligare. Fast vad andra tycker ska du ju strunta i, så länge du känner dig fin.

Letar också klänning febrilt till ett bröllop i juni. Lika bra att vara ute i god tid. Gina har jag inte tänkt på, tack för tipset även om det inte var menat så!

linda said...

JKag tycker det är gulligt! Om det är klädsel "valfritt" så tycker jag gott du kan ha det. Men är det mer formellt så skulle jag välja ett par mer fest-lika skor.

Kajsa said...

Kanonfint hela kitet tycker jag! Men jag tycker själv det är lite svårt om Jonas inte alls gillar det jag har på mig, om vi går på fest tillsammans. Man vill ju liksom känna sig fina också för varandra. Går jag själv däremot går jag bara på egen känsla.

Catherine said...

Jättefin Miu Miu-inspirerad klänning! Skulle nog själv valt vita skor till. Det blir superfint tycker jag! Behöver också hitta något att ha på mig då vi också ska på 2 bröllop!! Kramar

annelie said...

Tack för era tankar. Angående skorna så funkar de för mig för de är i rätt färg och de är platta (kan inte ha högklackat..). Men sen håller jag med Kajsa, att det är inte kul att gå om inte Marcus gillar det fastän jag är storförtjust i det själv... Svårt!

Cec said...

Sommar - ja
bröllop - nej, för vit
tycker jag.
Men då har jag inte sett den på.

Cecilia said...

Tycker också klänningen är jättefin men känns den dels lite för kort och dels att Marcus inte gillar så kanske den går bort för ett bröllop ändå. Men behåll!!
Kan annars tipsa att både Sisters och H&M faktiskt har ganska många fina klänningar just nu.
Kram

Emma said...

Jag håller delvis med Cec här. Tycker klänningen är fin, men kanske lite för sportig och vardaglig för bröllop (men som Cec sa, har inte sett den på). Däremot jättesöt som sommarklänning...

Instämmer även i att det inte är så kul att göra sig fin om ens partner inte gillar det man har på sig...

Tänkter även på kortheten. Om du är orolig nu är kanske risken att du inte kommer känns dig riktigt bekväm...

Catherine said...

Gör som du känner! Du kan ju ha en ny modevisning för Marcus - han kanske inte är så van vid den ännu och behöver bearbetning :) Kramar

annelie said...

Tack för alla era tankar. Jag klurar lite och modellar nog lite imorgon igen och sen bestämmer jag mig.

Anonymous said...

Jag tycker klänningen är jättefin, men jag känner igen det där med att mannen inte gillar den och då är det inte alltid så kul att ha den på sig... Tycker det låter osm en bra idé att mannekänga för honom igen och hoppas att han ändrar sig:)

Om du inte har den på bröllopen så kommer den att passa alldeles utmärkt i Spanien!!