Friday, May 22, 2009

Fantastiska sånger

Imorgon ska vi ju på bröllop (och nej, jag har inte lyckats få in någon snits med skorna ännu...). och en sak som jag alltid funderar på innan och tycker är kul är vilken musik bröllopsparet har valt. Alltså inte psalmerna eller diskodunket utan om de har någon som sjunger och hur de har tänkt när de väljer den eller de låtarna.

När vi gifte oss hade vi ju Marcus syskon som sjöng.

Och sen sjöng Marcus brorsa Jacob den här för oss.


Vi hade även funderingar på att ha två andra, men vi visste inte vem som skulle kunna sjunga dem. Det var de här två.



<
Ni som är gifta, vilka sånger hade ni på ert bröllop? Och ni som inte är gifta, vilka sånger skulle du vilja ha?

3 comments:

Världen är liten… said...

Gifte oss här i USA och ingen av mina svenska gäster var någon sångare så min brudtärna läste texten till "Det vackraste". Våran första dans var REO Speedwagons "Keep on loving you", smörigt värre men våran låt=o)!

Anonymous said...

Eftersom det inte lär bli något bröllop här så har jag inte funderat på det, men ville säga att Jacobs version på av Somebody var helt fantastisk. Jag fick gåshud då och även nu när jag tänker på det! Kram

C a t r i n e & co said...

Jag har alltid velat ha Sweet child o mine med Gunsnroses. Vi gifte oss i hemlighet, borgerligt dock så det blev inget sådant. Men idag...vet faktiskt inte? Somebody m Depeche är ju en fantastiskt fin klassiker dock.