Wednesday, May 06, 2009

Köp Lätta och få dig ett par Foppa-skor

Av misstag har jag fått ett mail från en person som ska maila Lättas kundservice. Lätta har nämligen någon tävling där man samlar in 15 oblater (vad är det?) från Lätta-askarna och om man skickar in dem får man ett par Foppa-tofflor.

Den här personen har samlat in 180 oblater och vill således ha 12 par tofflor i varierande storlekar och färger (hon har många barn skriver hon) och nu mailar hon för att 1.) höra om hon kan få ett frankerat kuvert att lägga alla dessa oblater i för de är tunga=dyra att skicka iväg 2.) höra om hon bara betala en frakt a 35 kronor eller om de ska ha 12 fraktavgifter för att skicka pjucken.

Herregud. För det första, hur orkar man samla in 180 av det där vad det nu är för något och vill man sen frivilligt ha på sig sådana där hemska skor och vill t.o.m. ha 12 par. Jag fattar inte.

4 comments:

Birgitta said...

Men Annelie då, oblat är sånt där som de lägger på tungan innan vinet kommer när du tar nattvarden i kyrkan, fast det kanske du aldrig har gjort :-) så varför de kallar detta hon skall samla i Lätta askarna för detta kan man ju undra, sen gör människor så mycket konstiga saker.......

Anonymous said...

Vill andra ha såna fula skor så fine, men jag skulle aldrig sätta på mig dem själv! Det jag funderar på är om hon har konsumerat 180 Lätta-förpackningar för det bör väl rimligtvis ha varit 1 i varje paket och hur lång tid måste inte det ha tagit?

Tove Kungsholmen said...

Jag tycker frågan framför alla andra är: hur tusan landade det mailet hos dig???

annelie said...

Birgitta: Jo kyrkoblat vet jag ju såklart vad det är, men inte Lättaoblat... :D

Livetsommaria: Precis, har hon köpt 180 låddor..

Tove: Jag bara väntade på den frågan! :D Damen hade mailat Unilever och personen på Unilever skulle forwarda det till en kollega som skulle svara tanten men så kom det av misstag till mig istället (min adress poppade väl upp automatiskt, jag har haft kontakt med hon på Unilever i ett annat ärende för länge sedan...)