Sunday, July 19, 2009

Campinglivet

Jag skulle vilja älska att campa. Det vore så schysst om jag helt obehindrat kunde slå upp tältet, fixa mat lite lätt och inte sucka och tycka att det är lite jobbigt som jag nu tycker. För oss är det än så länge ett ganska stort projekt att ta sig iväg och tälta, och jag skulle önska att det inte var det för det kan ju egentligen vara en rätt enkel grej.

Fördelar:
Det är billigt (passar ekonomiska Annelie)
Oerhört barnvänligt, bara släppa ut ungarna på gräsmattan och där finns miljoner grejer att göra och andra ungar att hänga med
Roligast av allt, att sitta och glo på folk och få alla sina fördomar besannade :D

Nackdelar:
Man måste ha så himla mycket grejer med sig, bilen är knökfull
Det är så jäkla kallt på nätterna (tycker jag- inte resten av min familj)
Jag känner mig hela tiden ganska ofräsch- hänger ihop med punkten ovan, eftersom jag fryser så mycket på nätterna så bylsar jag på mig allt jag har- vilket gör att jag har samma kläder på mig dygnet runt. Blä.

Dock har vi uppdaterat oss:

Vi tältar 2008.


Vi tältar 2009.

2 comments:

Catherine said...

Håller helt med om campinglivet. Jag är inte riktigt så förtjust i det livet...nä, tacka vet jag hotell :) !!

Cecilia said...

HAhaha, shit vilket tält. Nu förstår jag att du tyckte vi kunde sova där alla åtta :-D.