Friday, July 10, 2009

Några bilder från veckorna på landet

Vi var på en av mina favoritsysselsättningar, loppis. Här är några av våra fynd.

Rysk docka med ryska presidenterna i. Känner ni igen dem? Jeltsin, Gorbatjov, Brezjnev, Stalin och Lenin. Nisses nya favoritleksak!

Superfynd. Vi älskar ju kartor här hemma och denna fina jordglob med lampa blev vår för ynka 30 kr. Jag har kollat efter en fin jordglob hur länge som helst och är sååå nöjd med denna.

Kakburkar. 30 kr. Passar ett kakmonster som mig. Såg flera damer på loppisen som skickade avundsjuka blickar, en kom tom fram och gratulerade mig till fina burkar. Sweet!

Min pappa och min systerdotter Lilly.

Jag och Svea.


Badkillar!


Jag njuter av solen på bryggan.

Vår brygga.

Jag, mamma och Nisse var på jordgubbsplantage och plockade 32 liter gubbar. Dajligt. Nisse blev åksjuk, inte vidare trevligt. Han lyckades med att kräkas två gånger i bilen och två gånger på plantagen.

4 comments:

Catherine said...

Härliga bilder. Kul med loppis. Själv vill jag också ha en sån jordglob som är en lampa. Mamma har en och jag har sett att Bokia har såna. Bra fynd du gjorde me 30 spänn! Kramis

Tove Kungsholmen said...

Jordgloben - jag dööör! Hade en fin från Myrorna som pajade. Köpte då en från 40-talet i en antikaffär på Odengatan. Tror jag pröjsade 800. Är det möjligt? Låter ju sjukt. Hur som helst så har lampan i den pajat och ingen hajar hur man öppnar den. Dessutom är den i glas som de tydligen var förr vilket gör att den är sjukt ömtålig och inte bör stå i fönstret, det är för smalt där.

Fina fynd allihopa, grattis!

annelie said...

Ja, globen var verkligen ett pangfynd!

Therese said...

Fin jordglob men min favorit var givetvis kakburkarna! Kram Therese