Sunday, August 23, 2009

Accesskort

Jag har precis varit iväg och köpt mig ett SL-access kort. Första gången jag har ett sånt. Jag har en del ärenden i stan i veckan och är billös stor del av veckan också så jag kommer att nyttja SL en hel del.

Köpte således ett sju-dagars kort. Och fick välja färg. Lila blev det. Jag valde rött, men hon i spärren lyckades inte ladda det så jag fick ett lila istället. Och sen behöver jag visst bara ladda på det igen närhelst jag önskar fler dagar. Nu valde jag ju bara sju dagar och det är ju inte så svårt att hålla reda på.

Men om jag skulle ha valt 30 dagar, hur sjutton ska man hålla reda på när det är sista dagen? Finns ju inget på kortet som antyder hur lång tid man har kvar. Kanske visas det på displayen när man blippar kortet...? Vi får väl se...

2 comments:

hanna said...

När du har tre dagar kvar på din 30-dagarsperiod så visar dioderna i läsaren orange ljus så att du har koll på att det börjar bli dags att ladda det igen.

Själv lägger jag alltid kvittot bakom kortet i den röda lilla fickan, i början krånglade det lite och då var det skönt att kunna bevisa att man hade ett okej kort.

annelie said...

Aha. Smart, tack!