Saturday, September 05, 2009

Neeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjj

Här är jag ledsen. Jag har ordnat en jobbresa som går till New York tisdag till lördag i nästa vecka, cirka 20 personer. Igår fick jag fem avbokningar på den resan och vi får lov att betala fullt på både hotell och flyg- inga pengar tillbaka.
Han som är ansvarig för resan frågade då om jag vill följa med istället och ta en av de tomma platserna. Klart jag ville! Dock har jag inte fått tag i min chef och fått klartecken av honom så jag vet inte om det är möjligt eller ej.
Iaf så skulle jag igår i förberedande syfte göra min Visa Waiver Application för att få åka in i USA. Och skiten går inte igenom! Jag får ett meddelande att jag inte är godkänd- ingen förklaring what so ever. Marcus satt bredvid mig när jag gjorde den för att vi skulle tillsammans kolla hur man gör, så att det inte skulle bli fel. Sen testade vi att göra en för honom, och den går igenom så klart. Jag fattar inte varför inte min gjorde det, och beslutet gäller i två år, kan ej överklagas. Nu kan jag inte åka till USA på två år. Jäxxxla skit. Sååå irriterande! Jag har sovit så risit i natt, har bara legat och tänkt på det här och vad som blev fel. Så himla ledsen och känner mig så dum. Jag fattar inte varför det blev så..

4 comments:

Anonymous said...

Men vad fan!!!!!!! Jag förstår att du är helt frustrerad och ledsen, jävla skit!

Går det inte att kolla med ambassaden eller något? Det har ju uppenbarligen blivit fel någonstans och det måste väl gå att rätta till?

Massvis med tröstkramar från oss!

(och förlåt för svordomarna, men jag blev bara så arg...)

Världen är liten… said...

Men gu vad märkligt, jag håller med Maria - kolla med ambassaden! Förresten, när började USA med visum igen?

annelie said...

Världen är liten: Det är nytt för februari 2009 tror jag. Det är egentligen samma uppgifter du fyller i som man annars gör på det gröna kortet på planet, och sen ska dessa uppgifter då gälla i två år.

annelie said...

Ska absolut ringa dem på måndag, ambassaden alltså.