Sunday, September 13, 2009

Nyttisar

Nya kylen och frysen kom häromdagen. Ser fina ut, men lite låga- jag känner mig som en jätte när jag står bredvid. Vi har konstaterat att det nog beror på att de här går ända ner till golvet, de förra hade ett glapp på en decimeter eller så till golvet.

Dumt för oss är att vi har en grönsakslåda. Vi är ju rysligt dåliga på det där med nyttigheter. Lade ner lite grönsaker där förra veckan, idag var nästan allt mögligt (inte paprika och morötterna), jag måste se dem för att komma ihåg att äta upp dem. Idag fick således paprikan flytta upp till ölhyllan och så får vi lägga godsaker i grönsakslådan istället, då kommer vi åtminstone ihåg att titta i den.

4 comments:

Anonymous said...

Paprika e´ju gott och nyttigt;.) Men öl innehåller väl vitamin B eller?! HA det bra i Rom.. Lena

Tove Kungsholmen said...

Har precis samma problem med grönsakslådan - jag glömmer det jag lägger där. Bra idé att lägga nåt annat där. Typ öl.

Hoppas Roma rockar!

Tove Kungsholmen said...

Ny idé - att ta bort hela lådan men ha kvar hyllan ovanför. Då ser man vad som ligger där nere. Har en känsla av att grönisar ska vara längst ned, temperaturen...

annelie said...

Schysst tips! Tack!