Sunday, October 18, 2009

Girlie

Idag blev jag glad. Jag gick med ungarna till affären och på väg därifrån började en annan tjej med barnvagn snacka med mig. Hennes unge hette också Nils och hon hade hört hur jag tjoat på Nisse på affären och tyckte det var kul att de hade samma namn.

Iaf så sa hon "och så har ni lillasyster i vagnen". Och ja, det hade vi och yes, hon sa att det var en lillasyster. Första gången någon säger det. Alla (ja, alla som säger det till oss iallafall) tror att Svea är en kille. Alltid. Jämt får man höra att man har ju två små pojkar. På väg till affären idag stötte jag på en kollega som sa "jaha, det här är dina småkillar". Svar nej. En kille och en tjej. Så idag var det skoj att få höra av någon att hon såg ut som en tjej.

1 comment:

Världen är liten… said...

Det är många som tror att Nova också är en kille, främst för att hon inte har hål i öronen, rosetter i håret och för att jag då och då klär henne i blått! Amerikanerna är mycket mer könssegrigerade vad det gäller kläder och färger än vad vi svenskar är. En kvinna trodde t ex att Nova var en pojke bara för att hon hade en blå tutte, jamen herre gud säger jag bara!