Tuesday, October 20, 2009

Nisse klurar på julklappsönskelistan

Häromdagen satt jag och Nils och spånade på julklappar. Han konstaterade att han önskar sig Barbapapatallrikar. Jag skrev ner på en lista de han saknar i sin samling.

Jag- Ok, vad vill du mer ha?
Nils- Hm.. jag vet inte mamma. Allan hade ju Mumintallrikar och det har inte jag. Det kan jag önska mig.
Jag- Jaha, något annat?
Nils- Jo, Pippitallrikar också...sådana har jag ju inte.

Jag försökte få honom att tänka utanför boxen, att det kanske finns annat än tallrikar som han skulle kunna önska sig. Men näe, han kom inte på något annat alls.

3 comments:

Knaada said...

Här hemma finns det kossa-, gris- och aptallrikar. En idiotisk idé har jag insett då Lilleman pillar maten över kanten för att se vilket djur han fått för dagen :)

Anonymous said...

Okej, då blir det till att leta tallrikar till jul;) Kram

Catherine said...

Ha,ha, ha vad söt han är! Tallrikar är allt bra att ha :) Jag har en liten utmaning till dig. Kolla min blogg. Sköt om er allihop! Kramar