Tuesday, November 10, 2009

Någon som saknar en kniv?

Förra veckan hade jag smyckeparty här hemma, Maria var här och visade sin fina smycken från www.mawi.se Ett sånt här halsband fast med röd boll köpte jag till mig.


Nisse har ju en förkärlek för att leka med sina Barbapapafigurer, bondgårdsdjur, smurfar och andra smågubbar i soffan i vardagsrummet. Därför har jag för vana att lyfta på kuddar och kika efter gubbar där.

I förrgår kväll kände mamma plötsligt något i soffan, och vips hittade vi ÅTTA stycken smycken, eller själva hängena- som på något mystiskt vis (med hjälp av Nils) hamnat i soffan. Lite svinn från Marias verksamhet.


Vi började kolla runt och då hittade pappa den här. En kniv i soffan! Inte vår kniv. Någon som var här på smyckesparty som kanske hade med sig en kniv och smugglade ner i soffan? En fin Hackman upphittad! Vi har verkligen ingen som helst aning om vad den kommer ifrån, och som sagt- jag vittrar ändå soffan tillräckligt ofta, så det kan inte varit där någon längre stund. Stort mysterie hos oss just nu....

3 comments:

Cecilia M said...

Haha, det verkar ju helt galet. Det här måste ni ju få ett svar på... snacka om mysterium!

Håller tummarna för Nisses natt btw.
Kram

Tove Kungsholmen said...

Jag håller med Cecilia och är mycket nyfiken! Håll oss uppdaterade om såväl det som blöjstopp.

Världen är liten… said...

Jättefint smycke! Men gu vad märkligt med en kniv i soffan? Vem tar med sig det till ett smyckesparty?