Thursday, December 31, 2009

Adios 2009

ÅRETS BÄSTA
Att vi fyra hade en helt galet bra sommar. Vi var lediga tillsammans i tre månader och hade det pysmysigt bra hela tiden.

ÅRETS SÄMSTA
Att Marcus blev av med jobbet. Jäkla skit.

ÅRETS LÅT
I somras tyckte jag att Moment of Surrender med U2 var grymt bra. Sen har jag säkert haft någon annan favorit under hösten som jag inte kommer på nu.

ÅRETS FILM
Båda Stieg Larsson filmerna jag sett (har tyvärr inte sett den tredje än) har varit mycket bra, bättre än vad jag trott. Oftast är ju filmerna mycket sämre än böckerna, men de här gillade jag.

ÅRETS KONSERT
AC/DC på Ullevi var grymt grymt bra. U2 var förstås också helt ok. :) Jag blev bortskämd med att gå på två storkonserter i år.

ÅRETS RESA
Spanien. Inte för att Torrevieja var så häpnadsväckande i sig, utan mer för att vi hade verkligen semester och gjorde inget. Bara åt, badade, spelade kort och hade det finfint.

ÅRETS HAPPENING
Alla bebisar i vår närhet som såg dagens ljus under 2009. Och det var inte några heller: Adam, Nellie, Molly, Nathalie, Elle, Ludwig, Noah, Signe, Dennis och Molly igen! Hoppas verkligen inte att jag har glömt någon nu! Får se om det blir några nya bebisar i bekantskapskretsen under 2010. Hittills har ingen outat något!

ÅRETS BOK
Ja, vad sjutton har jag läst. Inte så mycket som jag brukar kan jag lätt konstatera. Men de som jag läste av Jeffrey Deaver är som alltid strålande.

ÅRETS PLAGG
Leggings, det använder jag jämt känns det som.

ÅRETS MAT
Jag har upptäckt spagetti- har inte varit så förtjust i det tidigare. Och parmesan. Och filmjölk har jag börjat gilla.

ÅRETS LYCKA
Att jag har en sån fin liten familj

VAD JAG HOPPAS PÅ NÄSTA ÅR
Att vi köper ett fint litet radhus i Sollis eller Täbban. Och att Marcus får ett bra jobb. Och att vi får vara friska så mycket som möjligt. Sen hoppas jag såklart på en toppsommar igen (trots att vi inte alls blir lediga lika länge).

NU
Måste jag klä mig. Vi kör en favorit i repris och firar med Johanna och Fredrik och deras kids. Ska bli trevligt.

Vi hörs nästa år!

1 comment:

hanna said...

Gott nytt, hoppas ni hade en kanonkväll!