Wednesday, December 30, 2009

Oj vad vi har spelat spel

Jag gillar att spela spel men tyvärr blir det inte så ofta. Nu under julhelgen har vi ändå hunnit med en del. Marcus och jag fick det här spelet i julklapp, Pop & Rock. Min käre man kan ganska mycket om musik så han plockade snabbt poäng, men det tog stopp vid låttextfrågan. Då kunde jag och Mia segla förbi som vinnare.


Sen fick vi också det här med oss från mamma och pappa. Det har stått hos dem i några år, och de tycker väl att vi har bättre användning för det än vad de själva har. Det är ett av mina favoritspel.


Hemma hos mamma och pappa var jag, Marcus och Nisse nostalgiska och spelade mina gamla favoriter. Resan, och Släpp Fram Mig.



I julklapp gav vi Nisse det här fiskespelet. Men det var inget bra, jag trodde att alla fiskespel var med magnet i fiskarna och på spöna. Så var inte det här spelet konstruerat, istället ska man kroka i en liten krok i fiskens mun- omöjligt!

Nisse fick också ett kul pussel- tio i ett- som vi redan hunnit att pussla femtioelva gånger.

Idag bytte han till sig ytterligare två pussel- då det var några dubblettjulklappar som skulle bytas. Aningen kontraster- Barbapapapussel med nio bitar och ett klockanpussel med 60 bitar.

No comments: