Sunday, February 07, 2010

En eloge till Marcus som orkar storhandla

Att storhandla är nödvändigt för oss. Vi orkar inte springa och handla i tid och otid utan försöker planera så gott det går. Marcus brukar handla en vardagkväll i veckan. Jag brukar inte handla. Men under julledigheten gjorde jag det en gång, själv. Åkte till Ica Maxi och höll på att kvävas, sjukt mycket folk, jag fick sämsta parkeringen i hela p-huset och så fick jag en bångstyrd vagn och sen skulle det handlas grymt mycket. Helt slut när jag kom hem.

Hädanefter får Marcus fortsätta storhandla. Det var inget för mig känner jag, jag blir alldeles för stressad av sånt. Och så blir jag mäkta imponerad av Marcus att han orkar göra det vecka efter vecka. Däremot tog jag helt och fullt på mig att skriva menyer och inköpslistor istället. Det behöver han inte medverka till alls (om han inte vill förstås). Här är veckans meny:




1 comment: