Tuesday, February 02, 2010

Filmtime

Vi är inget vidare på att se på film jag och Marcus. Bio är kul, men det är ytterst ytterst sällan som vi kollar på en film hemma. Vi hyr aldrig, ladddar inte ner :), och kollar inte på film på TV heller.

Men nu har vi bestämt oss för att bli bättre på det. För det finns ändå en hel massa filmer som faktiskt är riktigt bra, och en del filmer som jag faktiskt gärna vill se. Så lite av vårt nyårslöfte är att bli bättre på film.

Hittills har vi sett fyra stycken:

Tillbaka till framtiden 1 och 2. Marcus fick den här boxen med tre filmer i julklapp. Jag tyckte att ettan var lite kul, tvåan aningen sämre och trean har vi inte orkat sett ännu. Det som var skoj med tvåan var att de reste till år 2015, och det var intressant att se hur de hade tänkt att världen skulle se ut då, flygande bilar och sånt.



Slumdog Millionaire. Den här filmen hade jag verkligen velat se ett tag och t.o.m. önskat mig i julklapp, men jag fick den ej. Så fick jag låna den av min chef istället. Och den var verkligen topp! Jag tycker också att det är så intressant att se hur livet är i Indien och alla jag skulle kunna se massa mer om bara livet där i allmänhet. Fantastisk film.



The reader. Den här lånade jag också av min chef. Absolut ingen film som jag ens skulle tänkt på att jag kunde tycka vara bra, kändes inte som min typ av film. Men vi gav den en chans. Och den var också riktigt bra. Handlar om livet i Berlin efter kriget.

3 comments:

Världen är liten… said...

Vi är precis likadana, och vi har också lovat varandra att bli bättre på det! Vi såg The Hangover senast, riktigt rolig, och siktar in oss på Glorious Bastards och District 9 härnäst. Häromdagen såg vi också The Proposal med Sandra Bullock och Ryan Reynolds, en riktigt bra romantisk komedi.

Therese said...

Jag blev så inspirerad av ditt inlägg och bestämde mig för att vi ska bli bättre på att titta på film också. Annars kan det lätt bli slötittning på TV på fredagar och lördagar då det inte är något på TV i alla fall. Igår hyrde vi tre filmer. Såg Mammut igårkväll. Har du sett den? Både jag och Matt var helt upprörda efteråt. Kram Therese

annelie said...

VÄL: Proposal har jag sett, den var bra. Glourious Bastards har vi här hemma, men har ej sett än. District 9 och Hangover vet jag inte vad det är, måste googla! :)

Therese: Kul att inspirera! Nej, jag har inte sett Mammut, vad hyrde ni mer?