Saturday, March 13, 2010

Besök hos mormor och morfar inställt pga sjukdom

Nisse är kräksjuk. Inte vet jag om det är magsjuka eller vinterkräksjuka, vad är det för skillnad? Kräks gör han iallafall. Vi (eller snarare jag, Marcus lägger inte sånt på minnet någon längre stund...) har räknat ut att vi varit väldigt förskonade från kräksjuka här hemma. Nisse kräktes en gång när Svea var fem dagar gammal, sen har han hållt sig frisk.

Det är nog första gången ever som han är riktigt kräksjuk nu. Anyway, mellan spyorna är han pigg och glad. Och hungrig. Han gråter för att han är så hungrig. Och man känner sig som världens mest kallhjärtade person som inte ger honom all mat han vill ha. I vanliga fall är han inget störra matvrak, nu ägnar han 90% av tiden till att prata om mat och om allt han gillar och kan tänka sig att äta. Lördagsgodis var han absolut beredd att äta trots att jag sa att det skulle komma upp igen. Tyvärr fick han inte det. Nu på kvällen har han ätit lite kokt potatis och några smörgåsrån och det har inte kommit upp.

Nisse och jag spelar Alfapet. Han lägger på sin mycket härliga fotoblick, även s.k psychoblick


Svebbe har istället fått en heldag med fullt fokus från sina föräldrar. På förmiddagen fick Marcus och Svea hitta på vad de ville. De åkte till Coop i Häggvik för att köpa ingredienser till vårrullar. Eftermiddagen var min och Sveas, vi åkte in till stan och hängde med Jenny, Håkan och lille Ludwig, fikade och köpte fina stövlar till mig.

Svea har lärt sig klättra upp i fåtöljen via fotpallen. Nytt stort intresse. Sen åker hon rutschbana ner på fotpallen till golvet.


Nu ska vi ladda för mello med chips och läsk.

1 comment:

Cecilia M said...

Jobbigt med kräksjuka. Krama Nisse från oss.
Bra jobbat av SVEA ;-) med fåtöljklättring.
Vann rätt låt då?
Kram