Friday, April 23, 2010

Hämta och lämna racet

Marcus har fått jobb! Han började igår som projektledare på en byggfirma. Verkar braigt. Således börjar vardagen för oss igen, med två fulltidare, dagisstress und so weiter.

Jag gjorde igår nypremiär med VAB, har inte VAB:bat sen oktober 2008, och igår var första gången någonsin som jag var hemma med sjukt barn och inte jobbade samtidigt. Jag försökte jobba lite på förmiddagen, men det gick inget vidare. Lite skillnad på att vara hemma med två kids istället för ett. Idag lämnade jag de små liven på dagis och det gick prima, Svea låtsadesbölade lite en stund men glömde sen bort det och var glad igen. Jag har inte hämtat eller lämnat på dagis på nästan ett år, ny avdelning och ny personal. Yes, nu börjar livet!

2 comments:

Världen är liten… said...

Lycka till!

Cecilia M said...

Fantastiskt roligt med jobb, tråkigt med sjuka barn men härliga slutmening - nu börjar livet :-)

Kram på er!!!