Friday, June 04, 2010

Veckans recensioner

Kulturbutik: Har hunnit med att beställa böcker därifrån två gånger nu. Överlägset. Billigare än konkurrenterna, fri frakt, snabb leverans, ingen fakturaavgift och 30 betalningsdagar på fakturan. Kan det bli bättre? Näpp!

Kungliga mazarinerna: Nä, de fick inget vidare betyg från mig. De ser ju grymt goda ut på bilden. Men jag tyckte de var rätt torra och smaklösa. Inget jag tänker köpa igen.

AC/DC på Stadion igår: Vi hade ju redan sett den här turnen i Göteborg förra året, och det var verkligen en repris av den förra. Allt var i princip likadant, men det gjorde ju ingenting alls för det var ju så bra. En sak som jag dock inte förstår är storheten i Let there by rock. Angus kör enmansshow med sin gitarr och det är så trist att jag nästan somnar. Varför inte byta ut det partiet mot några andra slagdängor? Ingen håller väl med mig, det är ju den låten som brukar få högst betyg. 15 minuter gitarrsolo. Dock blir det ett litet minus för det för höga ljudet, vi satt rätt nära scenen och höll på att dö när kanonerna smällde av på slutet. Läste att konserten hördes ända till Södermalm också.

Nogger Mint: Köpte en sån på jobbet igår och den kommer jag aldrig köpa igen. Den var god de första tre tuggorna men sen blev det huxflux för mycket av allt. För mycket mint och för mycket choklad mitt i. Fy, inget för mig.

No comments: