Monday, August 23, 2010

Sommarens filmer

I helgen hyrde vi Snabba Cash. Både jag och Marcus har läst boken och såg fram emot att se filmen. Men hu vilken dålig en. Jag har för mig att jag läst någonstans att den fått bra betyg, men det fick den inte av oss. Rörig, tusen folk som jag blandade ihop och inte alls bra som boken. Vi såg inte färdigt den i lördags utan fick stresskolla sista halvtimmen igår kväll innan den skulle lämnas tillbaka. Rekommenderas inte.

Did you hear about the Morgans? har jag också hunnit med att se. Den var rätt dålig den också, lite löjlig men lagom att se en regnig kväll. Rekommenderas inte.

En kväll hyrde jag, mamma och pappa filmen Farsan. Den var kul, men man känner ju igen en del från Fares tidigare filmer. Han kör på i sin vanliga stil. Och den var bra den här filmen, men han får nog ändra lite i sitt koncept framöver - det börjar bli lite upprepningar. Rekommenderas.

Jahapp, det är de filmerna jag sett i sommar. Vi började iofs se på It´s complicated, men så tog vi med den till stugan och glömde den där så vi såg aldrig klart den. Men den kändes bra så långt vi såg.

No comments: