Friday, October 01, 2010

Sol och pass

Framme i Chicago. Ligger i sängen på mitt hotellrum. Jag bor på 39:e våningen med en strålande utsikt över stan. Solen gassar, det är över 20 grader varmt. Trött som sjutton, om cirka en och en halv timme ska vi käka middag, ska försöka hålla mig vaken tills dess. Då är klockan 02 svensk tid när vi sätter oss till bords.

Givetvis fick jag problem när jag skulle in i USA. Blev stoppad vid passkontrollen, och fick följa med till ett rum där det skulle bli extra frågor. Fick ingen möjlighet att meddela mina kollegor och det var "strictly mobile forbidden area" som jag hamnade i (fick jag snabbt lära mig när jag försökte ringa mina kollegor). Efter att ha suttit och halvt stressat ihjäl mig under tio minuter kom en dam med mitt bagage, och strax därefter var jag fri att gå. Vet ej varför de tog in mig, fick ju inte svara på några frågor. Rusade ut genom tullen i 110, och kastade mig på bussen där alla andra satt och väntade. Just en snygg Meeting Planner som kommer indrällande sist av alla som ett nervpaket. Usch och fy, det vill jag inte vara med om igen.

Nåväl, vi är framme nu. Och USA är gött alltså! Jag gillar det skarpt! (Minus passkontrollanter, dem gillar jag inte längre)

3 comments:

Världen är liten… said...

Welcome! Vad synd att det inte är L.A., typiskt med passkontrollen.

Tove Kungsholmen said...

Jag älskar USA! Skulle gärna bo där nåt år (ville jag dock inte när mina päron föreslog utbytesstudent...).

Ha en fin resa!

Tove Kungsholmen said...

Måste berätta nån gång om när jag skulle resa in i Korea, sjukt kul men tar för mkt plats här.