Tuesday, November 23, 2010

Halv åtta hos Nils

Nils är ett stort fan av just det programmet - Halv åtta hos mig. Jag tror hans intresse har uppkommit då han märkt att han kan snika sig till att få vara uppe en halvtimme extra varje kväll.

Igår kväll var Nils ute och stökade i hallen.
Jag: Vad gör du?
Nils: Jag tar emot gästerna, ikväll är det jag som har halv åtta hos mig.
Jag: Jaha, vad bjuder du på då?
Nils: Förrätt någon kaka, varmrätt kaksmet med potatis och kött, efterrätt marängsviss.

Jag glömde att fråga vilka gästerna var, så den frågan ställde jag idag istället och fick till svar att följande tre personer var bjudna; Svea, pappa och Kompis (Nils tyghund). Men jag då? Är inte mamma bjuden? Näe, det var jag inte - men han kanske kunde tänka sig fyra gäster och då var jag tillagd på listan. Lite senare ändrade han scope och bjöd istället Skalman, Buzz Lightyear och Blixten McQueen.

1 comment:

Rebecka said...

Haha, så söt han är!
Kram i snöstormen.